Krizová komunikace

CÍLE TRÉNINKU

  • Načit účastníka jednat v krizových situacích.
  • Získat nástroje pro argumentaci a manipulaci.
  • Ovládnout techniky oddělení emocí od faktů během krizové situace.
  • Naučit se techniky aktivního naslouchání.
  • Získat jistotu v krizové situaci.

PŘÍNOS PRO ÚČASTNÍKA 

  • Je si vědom dílčích aspektů verbální a neverbální komunikace.
  • Dokáže pojmenovat a odstranit překážky znesnadňující komunikaci.

  • Dokáže vybrat vhodnou vyjednávací strategii.
  • Ovládá základní principy asertivity, argumentace a manipulace

OBSAH

Zásady efektivní komunikace

    • Proaktivní, reaktivní, agresivní a asertivní komunikace
    • Verbální a neverbální prvky komunikace
    • Řízení věcné složky komunikace (jasnost, stručnost, srozumitelnost)
    • Aktivní řízení rozhovoru (typy otázek, shrnutí, přeformulování, úhybné manévry

 Komunikační dovednosti: naslouchání, dotazování, verbální a neverbální komunikace

  • Aktivní naslouchání - Principy kladení otázek – Druhy otázek  
  • Otevřené a uzavřené otázky a způsoby jejich použití 
  • Metoda SPIN a její využití ve struktuře rozhovoru 

Argumentace, umění přesvědčit

  • Argumentace X Manipulace 

  • Druhy argumentů – Způsoby jejich použití – Obrana proti nepodloženým argumentům 

  • Identifikace manipulace zákazníkem a adekvátní obrana

Zásady krizové komunikace

  • Tvorba krizového scénáře (příprava na řešení situace, co vše může nastat)
  • Strategie urovnání krizové situace
  • Strategie urovnání krizové situace
´Vyjednávání a jeho principy
  • Zásady kooperativního vyjednávání – Vyjednávací strategie  
  • Technika WIN-WIN 
  • Vyjednávání o ceně, servisu, termínech a dalších námitkách 
  • Identifikace a odstranění bloků a bariér při vyjednávání

Řízení a řešení konfliktů

  • Metody řešení konfliktů – Nácvik moderace, mediace, facilitace 
  • Základní strategie řešení konfliktů – Otevřená hra, přesilová hra, klamavé hry, zrcadlové hry 
  • Kooperativní a kompetitivní vyjednávání – Klíčové prvky kooperativního vyjednávání